lunes, 25 de abril de 2011

DOL A L'ÀNIMA

ELEGIA



Ja fa quinze anys que no ets ací
ja fa quinze anys que vàres marxar,
ja fa quinze anys d'aquell dia tant trist
en el qual el món s'enfonsà per a mi
i vaig adonar-me'n que havia perdut
al ser que més m'havia estimat.

Ja fa quinze anys d'aquell infaust dia
en el què el sol de la primavera escalfava,
en el què hi havíen cançons a l'aire.
Mentre el meu cor es trencava,
ja fa quinze anys del dia
en el què dins de mi s'instal.là una tristor
que jamai m'ha abandonat.

Fa ja quinze anys d'aquell dissortat dia
que mai oblidaré, en el qual la teva mà
dins la meva, i, poc a poc,
es tornava més i més freda.
En el qual, encara que jo estés al teu costat
i abraçan-te. no t'encomanava la meva calor.

Maleït dia,
aquell en el qual vaig cloure els teus ulls blaus
perquè ja no en veien!
els teus ulls que ja no teníen esguard!

Funest dia,
aquell en què et vaig besar
i en el què per primera vegada
no em tornares el meu bes!

T'enyoro! T'enyoro!
I cada dia que passa, més i més!
Vaig pensar que el temps esvaïria la meva tristor,
però cada dia que passa, em sento més i més orfe.
Ens fas tanta falta a tots!
Ens vas estimar tant i vàres fer que ens sentíssim tant feliços!

Dissortament,
al món no hi ha hagut gaires com tu:
rectes, al.legres, amables i tendres,
senzills i al mateix temps, grans
i, tant entranyables!
Éssers que han intentat fer millor
les vides dels què estimàven,
i que a tothom han donat ajut
sense esperar res a canvi,
amb al.legria, com si això no fora res.

Vàres apreciar tan la vida:
fruïes de totes les coses,
fins i tot de les més petites.
Una planta, un núvol, la pluja,
un ocell, els infants,
els llibres i la música,
un menjar, una olor.

Hem compartirt tant tu i jo:
els meus primers passos,
les meves primeres paraules,
el meus primers dubtes,
aquells inacabables debats
sobre el diví i l'humà,
els meus amors,
els meus éxits i les meves errades,
i, sempre que et vaig necessitar,
allí vàres estar.

Ja fa quinze anys que no ets ací,
quinze anys ja d'aquell dia horrible,
en el qual recollint les teves coses,
en obrir la teva cartera
vaig veure la meva fotografia
i vaig adonar-me'n que havia perdut
al ser que més m'ha estimat.

Sí, ja fa quinze anys d'aquell terrible dia
en el qual va morir el meu pare!

NOTA: RESERVATS TOTS ELS DRETS

No hay comentarios:

Publicar un comentario